Izgradnja druge cijevi tunela Učka i punog profila Istarskog ipsilona

Projekt dovršetka Istarskog ipsilona ključno je rješenje problema velike prometne opterećenosti na istarskom poluotoku. S godišnjim prometom od više od 10 milijuna vozila i povećanjem do 60 000 vozila dnevno u ljetnim mjesecima ta cestovna mreža postala je žilom kucavicom poluotoka. Proboj druge cijevi tunela Učka, planirano dupliranje dionice Pazin – Matulji i drugi infrastrukturni zahvati ključni su koraci u rješavanju tog problema.

Prva faza projekta omogućila je povezanost Pule s Umagom i Rijekom, a druga je faza realizirana u rekordnom roku od dvije i pol godine, uključujući puštanje u promet prvih 100 km autoceste u Istri. Dovršetak projekta uključuje pretvaranje posljednjih kilometara Ipsilona u autocestu te izgradnju druge cijevi tunela Učka, čime će se osigurati potpuna povezanost Pule i Rijeke autocestom.

U rujnu 2023. godine svečano je obilježen proboj druge cijevi tunela Učka, a izgradnja i opremanje druge cijevi bit će dovršeno u ljeto 2024. godine. Očekuje se da će dovršetak projekta donijeti niz koristi, uključujući povećanu sigurnost prometovanja, smanjenje prometnih nesreća i gužvi, bolju integraciju Istarske županije u prometnu mrežu Hrvatske te unapređenje zaštite okoliša. Većinu radova na gradilištima obavili su hrvatske građevinske tvrtke, što pridonosi i rastu BDP-a.

Vrijednost investicije u dovršetak Istarskog ipsilona iznosi oko 200 milijuna eura, s ukupnim troškom izgradnje dionica od oko 760 milijuna eura.

Očekuje se da će dovršetak Istarskog ipsilona do 2027. godine znatno unaprijediti prometnu situaciju na istarskom poluotoku te pružiti bolje uvjete stanovnicima i posjetiteljima regije.

Ostala postignuća